Historia piękna: Najbardziej znane reklamy perfum

Świat aromatów to magiczna kraina do której zapraszają nas domy mody i producenci zmysłowych wonności. Jesteś ciekawa, która firma stoi za najdroższą reklamą w historii? Sprawdź jakie spoty przetrwały próbę czasu i najbardziej zapadły nam w pamięć! 

Język miłości 

J’Adore to najlepiej sprzedające się perfumy firmy Dior. Zapach zadebiutował na rynku w 1999 roku, a za ich kompozycję odpowiada Calice Becker. Twarzą aromatu od 2004 roku jest amerykańska gwiazda – Charlize Therone. Na przestrzeni kilkunastu lat dom mody nakręcił kilka spotów z aktorką w roli głównej, a my musimy przyznać, że każdy z nich jest dziełem sztuki. Wszystkie powstałe reklamy wyróżnia jeden motyw przewodni: złoto… dużo złota. Tak właśnie firma podkreśla splendor i różnorodność zawartych we flakoniku składników. W jego wnętrzu znajdziemy oszałamiającą kwiatowo-owocową woń skomponowaną na bazie magnolii, mandarynki, bergamotki, orchidei, wanilii, piżma oraz tuberozy.

W spotach Charlize wystylizowana jest na współczesną boginię. Aktorka odziana w zwiewną, cielistą suknię ozdobioną łańcuszkami, perełkami oraz kryształkami, w zależności od reklamy, idzie  po wybiegu, sali pełnej luster, hotelowym pokoju czy łaźni. 

Kultowy zapach od Chanel 

Chanel No.5 to klasyka i pierwsze perfumy w dorobku marki. Za ich kompozycję odpowiada Jacques Polge. To również jedne z pionierskich zapachów, do którego utworzenia użyto aldehydów, czyli syntetycznie uzyskanych cząsteczek chemicznych. W kompozycji z 1986 roku wyczujemy bergamotkę, brzoskwinię, jaśmin, różę, konwalię oraz drzewo sandałowe, wanilię i paczulę. Wybrany przez Coco Chanel zapach jest zamknięty w jednym z najbardziej rozpoznawalnych flakoników na świecie. Prostokątny, z grubego szkła o delikatnie wyprofilowanych i ściętych rogach, to obiekt westchnień milionów kobiet. Nic więc dziwnego, że to właśnie reklamy tego pachnidła Chanel są naprawdę spektakularne. 

Twarzą zapachu były najznamienitsze gwiazdy i osobistości Hollywood. W latach 70. w reklamie No. 5 mogliśmy podziwiać francuską aktorkę Catherine Deneuve. Współpracę z Chanel podjęła również Audrey Tautou (wcielająca się w postać Gabriel Chanel w filmie Coco Chanel). Jednak największym zaskoczeniem dla fanów okazała się przygotowana w 2012 roku reklama z Bradem Pittem! Był to pierwszy mężczyzna, który został twarzą damskich perfum. Marka ogłosiła w tym roku, że do zaszczytnego grona ambasadorów zapachu dołączy francuska aktorka Marion Cotillard. 

Przełomowym momentem w historii Chanel okazał się rok 2004. Dom mody zdecydował się zaprosić do współpracy top gwiazdę – Nicole Kidman. Tak właśnie powstała jedna z najpiękniejszych i najdroższych reklam w historii. Produkcja kosztowała aż 33 miliony dolarów! Za reżyserię krótkiego filmu odpowiadał Baz Luhrmann, który pracował z aktorką na planie Moulin Rouge! Honorarium Nicole Kidman opiewało na kwotę 3 mln dolarów, a jej partnerem na ekranie był brazylijski aktor Rodrigo Santoro. 

Australijska gwiazda wcieliła się w rolę uciekającej z czerwonego dywanu aktorki. Każdemu, kto oglądał tę reklamę, z pewnością wyrył się w pamięci obraz Nicole przemierzającej nowojorskie ulice w zjawiskowej różowej sukni z trenem. Uciekająca przed fotografami aktorka wsiada do taksówki i ląduję w objęciach jedynego mężczyzny w mieście, który nie ma pojęcia kim tak naprawdę jest tajemnicza kobieta. Niestety po wspólnie spędzonym wieczorze supergwiazda postanawia wrócić do swoich obowiązków, ale jej zapach na zawsze pozostaje w pamięci amanta.

Perfumy dla znudzonych codziennością

Świat naprawdę oszalał kiedy w 2016 roku światło dzienne ujrzała reklama zapachu World od Kenzo. Ten 3-minutowy film to absolutne zaprzeczenie dotychczasowej konwencji w jakiej kręcono spoty dotyczące kobiecych zapachów. Występująca w reklamie Margaret Qualley nie ma oczywistej urody, nie jest uwodzicielska ani zmysłowa. Natomiast na pewno jest znudzona! W pierwszej scenie widzimy aktorkę siedzącą przy stole, prawdopodobnie na kolejnym nużącym rozdaniu nagród lub bankiecie. Dopiero kiedy kobieta cichaczem wymyka się z sali, żeby odetchnąć od atmosfery blichtru widzimy jej prawdziwą naturę. Zwiastunem zmieniającej się atmosfery jest elektroniczna, taneczna muzyka, za której kompozycję odpowiada Sam Spiegel & Ape Drums i Assassin. Aktorka po chwili ośmiela się i zaczyna robić miny do kamery oraz tańczyć (autorem tej szalonej choreografii jest Rayan Heffington). Wraz z Margaret przemierzamy korytarze teatru, wchodzimy na scenę, a w finale obserwujemy jak aktorka przedziera się przez oko stworzone z kwiatów. Jak pachnie World? Świeżo i oczywiście zaskakująco! Bazę kwiatowej kompozycji stanowi piwonia i jaśmin w towarzystwie czerwonych owoców. 

Które z tych perfum chciałabyś wypróbować?

 

Logowanie

Ustaw nowe hasło

Oddzwonimy do Ciebie!